Planet Zoo – gra która dąży do perfekcyjnego realizmu zwierząt

Planet Zoo – gra która dąży do perfekcyjnego realizmu zwierząt

07/06/2019 przez Wojciech Graf

Kolejna gra Frontiera, twórcy Elite Dangerous and Planet Coaster, to symulator zoo. To ma sens, naprawdę. Deweloper tworzył gry do zarządzania zoo w przeszłości i wydaje się naturalnym przedłużeniem serii Planet. Ale Planet Zoo to zupełnie inna gra od Planet Coaster, skupiająca się na opiece nad zwierzętami, ekologii i zachowaniu ponad natychmiastowymi, burzącymi jelitami dreszczami parku rozrywki.

„Oboje mają ze sobą wiele wspólnego”, wyjaśnia Piers Jackson, dyrektor ds. Gier w Planet Zoo. „Oboje są oczywiście częścią tej samej serii Planet, ale tutaj skupiamy się na zupełnie innym aspekcie. Planet Coaster skupia się na przejażdżkach. Ale tutaj koncentrujemy się na dobrostanie zwierząt. To naprawdę jest podstawa naszej symulacji. Tworzenie najbardziej autentycznych zwierząt, jakie możemy, aby gracz dbał o nie. ” Masz całkowitą swobodę w projektowaniu zoo, budowaniu siedlisk, dekorowaniu go i wypełnianiu zwierzętami. Podobnie jak Planet Coaster istnieje ogromny zestaw klocków Lego, które można połączyć ze sobą, dzięki czemu możesz stworzyć dowolne zoo, jakie możesz sobie wyobrazić. Następnie możesz wybrać, które zwierzęta mają być zaludnione, a nawet hodować własne. Gra ma również mocne przesłanie ochronne, odzwierciedlając rzeczywiste znaczenie dawania tym stworzeniom szczęśliwego, satysfakcjonującego życia, a nie tylko wykorzystywania ich dla zysku finansowego. „Hodowla zwierząt jest podstawą każdego nowoczesnego zoo, a niektóre z tych ogrodów wykonują fantastyczną pracę pod tym względem”, mówi Jackson. „Rozmawialiśmy z hodowcami zoo w ramach naszych badań nad tym projektem i są tam dla zwierząt. Próbują ponownie zaludnić dzikie zwierzęta, gdzie tylko mogą. To jest coś, co bardzo chcieliśmy odzwierciedlić w Planet Zoo. ” Tak jak zespół Planet Coaster spędzał czas w prawdziwych parkach rozrywki, rozmawiając z ludźmi, którzy je projektują i prowadzą, zespół Planet Zoo konsultował się z ogrodami zoologicznymi w ten sam sposób. „Nie mogę spaść z nazwy, ale rozmawialiśmy z ogrodami zoologicznymi”, mówi Piers Jackson. „Odwiedziliśmy ich, rozmawialiśmy z personelem, weterynarzami, opiekunami i kierownictwem. Pogrążyliśmy się w tym. Ważne jest, abyśmy rozumieli wewnętrzne funkcjonowanie zoo. Mamy osoby pracujące w firmie z doświadczeniem i konsultowaliśmy się z naukowcami, którzy przekazali nam duże ilości informacji o zwierzętach. Tak więc mamy wiele podejść do autentyczności. „Dbałość o szczegóły to niemal obsesja Frontiera. Najlepiej radzimy sobie z uziemianiem rzeczy o podłożu naukowym, bez względu na to, czy mapujemy galaktykę, czy też wykonujemy najbardziej autentyczne rollercoastery aż do orzechów. „Albo w przypadku Planet Zoo, upewnienie się, że zoo, którego częścią są zwierzęta, jest reprezentatywne dla współczesnego zoo, a ochrona i hodowla są właściwie pokrywane”. „Pasmo autentyczności przebiega przez wszystkie nasze gry na Frontier”, mówi Jonny Watts. „Uwielbiałabym to, gdyby ludzie zainspirowali ich do kontynuowania kariery w zoologii lub astronomii, tak jak Life on Earth zainspirowało mnie do studiowania zoologii. Nasze gry są zabawne, ale zawsze jest tam wiadomość. Nie jawny. Mam jednak nadzieję, że wystarczy zainspirować ludzi. „Musimy upewnić się, że Planet Zoo przestrzega zasad franczyzy Planet”, wyjaśnia Watts, gdy pytam go, jakie są jego cele na wysokim poziomie w tej nowej grze. „Chodzi o tę głęboką, indywidualną konstrukcję, dając ludziom narzędzia do tworzenia wszystkiego, co mogą sobie wyobrazić. Mamy tę filozofię Lego, w której zbudowanie czegoś zajmie Ci trochę czasu, ale kiedy to zrobisz, naprawdę będziesz cieszyć się swoim osiągnięciem ”. Mistrz Bestii Gwiazdy Planet Zoo są bez wątpienia zwierzętami. Są prawdopodobnie najbardziej przekonującymi, realistycznymi stworzeniami, które widziałem w grze, z niesamowitą wiernością i niuansami animacji. Kiedy się poruszają, mają wagę i obecność, a ty widzisz mięśnie i kości poruszające się pod ich skórą. Powiększ aparat, a zobaczysz, że nosy drgają, a uszy patrzą. Pomysł, jak mówi Frontier, polega na tym, abyś naprawdę troszczył się o stworzenia w swoim zoo, więc nie myślisz o nich jako o eksponatach, które można stracić. „Chcemy, aby te zwierzęta czuły się tak, jakby były dla Ciebie ważne, że musisz się nimi opiekować i troszczyć się o nie” – mówi Piers Jackson. „I widzieliśmy, jak te przywiązania rosną. Jeden z członków zespołu podążał za jednym ze swoich słoni przez cały cykl życia i to było niepokojące, kiedy umarł. To naprawdę fajna chwila. Prawdziwa więź. Praca zespołu, czy to modelarzy postaci, animatorów, czy facetów wykonujących sztuczną inteligencję, połączyła się, aby stworzyć coś, w co ludzie naprawdę się zainwestowali ”. „Kiedy przenosisz kamerę w Planet Coaster, możesz zobaczyć wszystkie elementy i mechanizmy, a my podejmiemy takie samo podejście do tworzenia zwierząt w Planet Zoo”, dodaje Jonny Watts. „Zawsze idziemy o krok dalej, aby osiągnąć wysoki poziom wierności w Frontier, a to nie jest inaczej. Uważamy, że gracze Planet Zoo docenią to. ”

„Jeśli chodzi o animowanie zwierząt, nie chodzi tylko o to, by się upewnić, że poruszają się prawidłowo, ale o to, żebyśmy coś o nich uchwycili” – mówi Chris Marsh, główny animator. „Wybraliśmy się do kilku ogrodów zoologicznych i zebraliśmy wiele własnych materiałów referencyjnych. Chciałem wiedzieć, jak się czują, kiedy są w habitacie i funkcjonują razem jako jednostka rodzinna. Reklama „Możesz sprawić, aby ciężar i czas animacji były idealne dla pojedynczego stworzenia, ale gdy upuścisz pięć z nich w obudowę, muszą one oddziaływać w sposób wiarygodny. Nawet jeśli nie zauważysz tych danych, czujesz to i zauważysz ich brak. Jedną z pięknych rzeczy związanych z animacją jest to, że ktoś nie będzie w stanie dokładnie określić, dlaczego zareagował na określoną animację. Właśnie w to uwierzyli, a te drobne ucha i drgania nosa sumują się, tworząc wrażenie, że są prawdziwymi zwierzętami. Naszym zadaniem jest sprawić, by ludzie uwierzyli w to i kupili. Ale jeśli gra zarządzająca ma rzucić wyzwanie graczowi, muszą być chwile, w których rzeczy idą do piekła. Nie musisz się jednak martwić, że lwy zjadają tu gości. Uciekłe zwierzę wywoła panikę, ale krew nie zostanie przelana, w przeciwieństwie do innej „zoo” Simona Frontiera, Jurassic World Evolution. Ale wciąż jest wiele rzeczy, które mogą pójść źle, zmuszając cię do wkroczenia i poradzenia sobie z kryzysem, obracając odpowiednie talerze. „Istnieje dobrostan zwierząt, bez względu na to, czy budujesz odpowiednie siedliska i czy są wystarczająco duże”, mówi Piers Jackson. „Trzeba także umieć skutecznie hodować te zwierzęta, aby zwiększyć ich populację.

„Musisz zapewnić im wzbogacenie, aby mogli zwalczyć nudę, dać im odpowiednie jedzenie, badać je, zapobiegać chorobom. „W każdej grze do zarządzania symulacjami musisz pozwolić ludziom robić źle. Ludziom należy zezwolić na niepowodzenie lub przesunięcie symulacji w sposób, którego nie zamierzałeś. I mogą to mieć konsekwencje. Stworzenie siedliska, które nie jest dobre dla zwierzęcia, będzie miało negatywny wpływ na jego samopoczucie i gości. Ale myślę, że ludzie znajdą sposoby tworzenia udanych siedlisk, o których nie myśleliśmy, a to część radości z tworzenia dostosowywanej gry, takiej jak ta. ” „Prowadzenie zoo polega na upewnieniu się, że zwierzęta są zadbane, a to naprawdę stanowi istotę Planet Zoo”, mówi Jonny Watts. „Musisz upewnić się, że siedliska mają właściwe biomy i temperatury. Ale jest też cały inny obszar zwany wzbogacaniem. Oznacza to rzeczy, które umieszczasz w habitacie, aby stymulować zwierzęta i rozbijać ich dni, lub odtwarzać doświadczenia, które miałyby, gdyby były na wolności. Będziesz miał emocjonalne wzloty i upadki. Gdy zwierzę umiera, wpływa również na gospodarkę. Pieniądze przestają się pojawiać, co jest ważnym mechanizmem rozgrywki. Działa na dwóch poziomach: emocjonalnym i finansowym. Jeśli w Planet Coaster dojdzie do jazdy, możesz wysłać inżynierów, aby to naprawili. Ale nie możesz przywrócić martwego zwierzęcia do życia. To piękny fragment zniszczenia i, z czystej perspektywy rozgrywki, świetny składnik do symulacji. I stąd masz emocjonalny odpływ i odpływ ”.

Wzbogacone przedmioty to drapaki, które po umieszczeniu w oknie podglądu zapewnią gościom ogromny wzrost zadowolenia, gdy lew zacznie go drapać. Możesz także wrzucić gigantyczne piłki do ogrodzenia dla słoni, aby mogli zapukać. Ale jeśli chcesz chronić prywatność zwierząt, możesz wydać trochę więcej pieniędzy na szkło jednokierunkowe. Nie docenią tłumów ludzi gapiących się na nich przez cały czas, a to pomoże zachęcić ich do zabawy z elementem wzbogacającym. Każde zwierzę w Planet Zoo będzie miało swoją odrębną osobowość i temperament. Ponadto, aby wzmocnić pogląd, że są one jednostkami, wzory na ich ciałach będą nawet inne. Na przykład paski na zebrze są randomizowane. A jeśli zwierzę dostanie się do złomu, to odbierze rany, które z czasem przekształcą się w blizny i pozostaną tam do końca życia. Szczegóły, takie jak ta, pomagają stworom, które są pod twoją opieką, nie tylko jako środki do zarabiania pieniędzy – chociaż jest to gra piaskownicy, jeśli chcesz traktować je w ten sposób, możesz. Ty potworze. „Urodzi się zwierzę, a zobaczysz, że rośnie i osiąga starość, a na pewno poczujesz tam poczucie własności”, mówi Chris Marsh. „Jako animatorzy musimy się upewnić, że ich zdrowie jest czytelne”. Przykładem tego jest to, że gdy zwierzę jest chore, jego język ciała ulegnie zmianie. Jego głowa opadnie lub jego cykl będzie bardziej pracowity. Wszystkie gry Planet są zaprojektowane w ten sposób, dzięki czemu można odebrać rzeczy bez polegania na HUD. Gracze dowiedzą się nawet, co oznacza konkretne zwierzę, natychmiast identyfikując, czy określone stworzenie jest w niebezpieczeństwie.