Fortnite Battle Royale nowe opcje i zwiększenie fps-ów na konsolach!

Twórcy Fortnite Battle Royale zdradzają nam nowe zmiany.

Jeśli lubicie spędzać czas przy Fortnite Battle Royale, mamy dla Was dużą porcję informacji, którą deweloperzy przekazali za pośrednictwem oficjalnej strony gry.

 maxresdefault

Nie udało nam się nadążyć za tempem wzrostu liczby graczy i wiele z naszych usług sieciowych (np. funkcja znajomych i usługi logowania) w ciągu ostatnich kilku tygodni ledwo sobie radzi ze zwiększonym obciążeniem. Ponadto przepuściliśmy kilka poważnych błędów w aktualizacji 2.3.0. Obie kwestie uważamy za niedopuszczalne. Zmieniliśmy nasze plany i procesy wydawania aktualizacji tak, aby poprawić jakość wersji wprowadzanych na ogólnodostępne serwery. Przydzieliliśmy również więcej ludzi, aby jak najszybciej poprawić skalowanie serwerów – zapewniają.

Poniżej możecie przeczytać, czym przywitać ma nas w mamy nadzieję najbliższym czasie Fortnite Battle Royale!


Optymalizacja w toku:

Deweloperzy chcą, aby w Battle Royale czas przejścia z lobby do akcji był jak najkrótszy. W tym celu przez cały czas trwają prace nad skróceniem czasów wczytywania: Testujemy już usprawnienia, które umożliwią lepsze wczytywanie sekcji mapy na bieżąco podczas rozgrywki i zredukują zacinanie się gry. Niedługo będziemy w stanie rozpocząć próby gruntownych poprawek kodu sieciowego, które pozwolą serwerom zachować co najmniej 20 Hz nawet w początkowej fazie gry.

60 klatek animacji na Playstation 4 i Xbox One:

Jeszcze w tym miesiącu mamy zobaczyć opcjonalny tryb 60 klatek/sek. w Battle Royale na konsolach (PS4, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One X). Ten tryb jest dostosowany do każdej konsoli tak, aby osiągnąć jak największą płynność gry jak najniższym kosztem szczegółowości grafiki.

Dobieranie graczy:

Trwają prace nad poprawkami systemu dobierania graczy, które mają na celu tworzenie rozgrywek o bardziej zrównoważonym rozkładzie umiejętności.

Grafika gry:

Deweloperzy obiecują bardziej zróżnicowane przedmioty w grze. Rozpoczęto m.in. prace nad procesem, który pozwoli dodać więcej części i materiałów do modelu lotni, co umożliwi tworzenie bardziej wyjątkowych obiektów. Będą również nowe ubiory czy efekty. Na przykład dodano nowe efekty do kilofa „Dusza imprezy” (teraz posiada on animowane rozpryski).

Zmiany w rozgrywce:

Tutaj deweloperzy obiecują co tydzień nowe aktualizacje, przedmioty i funkcje gry: Testujemy prototypy nowych broni i przedmiotów jednorazowych. Wprowadzimy je do gry, gdy tylko będą gotowe. W przyszłości chcemy również dodać nowe rodzaje przedmiotów (tj. nie tylko broni i jednorazowych), które umożliwią nowe, ekscytujące sposoby gry. W przyszłym tygodniu pierwsza z broni (pistolet maszynowy) trafi do skarbca. Te bronie mogą, ale nie muszą powrócić w przyszłości. Jest to nasz sposób na zachowanie sensownych rozmiarów puli uzbrojenia mimo wprowadzania nowych rodzajów broni.

Podziękowano przy okazji graczom, którzy przyczynili się do wprowadzenia poprawek komfortu gry:

  • Lepsze sterowanie budowaniem na konsolach;
  • Komunikacja drużynowa poza czatem głosowym;
  • Możliwość ponownego wejścia do kolejki z ekranu po śmierci;
  • Możliwość przytrzymania przycisku przeszukania jeszcze przed podejściem do obiektu, który można przeszukać;
  • Wyświetlanie ilości amunicji w magazynku na widżecie w broni;
  • Większa mapa z opcją zbliżenia.

Ulepszony pasek szybkiego dostępu:

Trwają prace nad sprawniejszym przełączaniem paska broni na pasek budowy i z powrotem. Ułatwienie zmiany elementów budowli w warunkach średniego pingu oraz likwidacja zacinania się listy przedmiotów podczas ich szybkiego przewijania również znajdują się na liście zmian.

Funkcje społecznościowe:

Tutaj mamy odczuć poprawę możliwości wyszukiwania znajomych i wspólnej gry z nimi. Przerobiona zostanie społecznościowa architektura gry i wszelkie dotyczące jej funkcje w Fortnite (to znaczy czat i lista znajomych). Zaproście znajomych, najpierw z Facebooka (opcja dostępna z początku na komputerach PC, później na konsolach), a wkrótce również z innych serwisów społecznościowych! Pracujemy też nad opcją wyszukiwania grupy, aby ułatwić wam zebranie oddziału lub werbunek nowych jego członków! – podają twórcy gry.

Tryby okresowe się nie kończą:

Oto tryby, które powinniśmy otrzymać w najbliższych tygodniach:

  • Gra błyskawiczna (krótsze rozgrywki!)
  • Zrzut do pierwszego kręgu burzy
  • Krótsze odstępy czasowe między kręgami burzy
  • Rozmiary ekip gdzieś pomiędzy oddziałami a ustawką 50 na 50
  • Ustawka, wersja 2.0
    • Bliższa akcji przedstawionej w zwiastunie trybu ustawki
    • Zaczynacie rozdzieleni
    • Skupiacie się w bitwie
    • Osobny bus dla każdej drużyny
    • Widoczność wszystkich członków oddziału na mapie
    • Więcej zrzutów zaopatrzenia

Własne rozgrywki:

Prace w toku i jeśli tylko twórcy zwalczą najważniejsze błędy, udostępnią funkcje wszystkim graczom.

Poprawiona jakość dźwiękowa:

Tutaj również szykuje się trochę zmian na lepsze, np. w aktualizacji 2.5 zmieniony zostanie sposób, w jaki zachowuje się „słuchacz” w grze. Głośność dźwięku będzie liczona teraz na podstawie pozycji gracza natomiast kierunek, z którego dobiega na podstawie orientacji kamery. Wcześniej obie te wartości bazowało na pozycji kamery, co mogło powodować zamieszanie na przykład podczas szukania skrzyń, kiedy głośność zmieniała się w zależności od ustawienia kamery.

Sezon 3 i karnet bojowy:

W 3. sezonie otrzymamy trochę elastyczności poprzez zamianę drugiego wyzwania dnia na nowy system tygodniowy. Posiadacze karnetu bojowego odblokują nowy zestaw wyzwań w każdym tygodniu nowego sezonu. Można je ukończyć w dowolnej chwili, aż do końca sezonu.